Zobacz dlaczego Karty YouTube i Ekrany Końcowe zwiększają zasięgi Twoich teledysków i filmów

Karty YouTube i Ekrany Końcowe są dla widzów wezwaniem do działania i sprawiają, że Twój kanał YouTube jest bardziej skuteczny w zmianie zwykłych widzów w wiernych fanów.

Jak zapewne wiesz, w dzisiejszym przemyśle muzycznym fani nie są tworzeni z dnia na dzień. Potrzeba wielu elementów i działań aby zbudować Twoją karierę a serwis YouTube jest do tego wręcz idealny.

Wyobraź sobie, że YouTube jest ogromnym lejkiem dla fanów. Twoim celem jest nie tylko przyciągnięcie nowych osób do Twojego filmu, ale przede wszystkim zachęcenie tych osób do obejrzenia całego filmu i uzyskania pozwolenia na ponowne skontaktowanie się z fanem, gdzie masz do dyspozycji np. opcje:
 „subskrybuj mój kanał” „obserwuj mnie w mediach społecznościowych” lub np. „zapisz się na listę e-mailową”

Pamiętaj, że na samym początku masz po prostu ruch na YouTube czyli osoby, które znalazły Twoje filmy za pomocą wyszukiwarki lub polecenie od znajomego, polecenia przez YouTube, reklamy google ads, reklamy na facebboku.
Chociaż zabrzmi to trochę jak oczywista oczywistoś, musisz zdawać sobie sprawę, że ci ludzie oglądają Twój film wideo jako jeden z milionów innych filmów na platformie YouTube. Jednak ta sytuacja nie będzie dla ciebie zbyt wiele warta, jeśli nie będziesz w stanie przekonwertować oglądających w fanów, którzy będą wracać a może nawet kupią kiedyś jakąś twoją muzykę, gadżety lub bilety na Twój koncert

W tym miejscu pojawiają się wezwania do działania, a karty YouTube i ekrany końcowe, które mogą być bardzo skuteczne.

Co to jest wezwanie do działania?

Wezwanie do działania jest bezpośrednią prośbą do fanów o podjęcie dalszych działań. Może to być prośba o subskrybowanie Twojego kanału YouTube, śledzenie Cię w mediach społecznościowych, zostawienie komentarza, jak Twój film, obejrzenie czegoś innego, a nawet sprawdzenie sklepu lub witryny.

Oprócz upewnienia się, że masz odpowiednie tytuły, tagi i miniatury, dodawanie różnych działań do filmów jest najlepszym sposobem na przyciągnięcie nowych widzów i doświadczonych subskrybentów.

Bezpośrednie proszenie widzów i fanów o zrobienie czegoś może być trochę niewygodne, więc spójrzmy szybko, dlaczego jest to tak ważne.

Platformy takie jak YouTube są pełne rozrywek dla widza i większość ludzi po prostu opuści twój kanał i przejdzie na inny po obejrzeniu Twojego filmu. Jeśli pozwolisz nowemu widzowi szybko zmienić kanał na inny, może on nigdy nie wrócić na Twój kanał. Może to co teraz napiszę wyda się Tobie zbyt proste, ale w większości przypadków wystarczy poprosić o akcję, aby ludzie zrobili to o co ich poprosisz.

Przejdźmy teraz przez dwa proste sposoby dodawania wezwań do działania w Twoich filmach. Wypróbuj je samodzielnie i skorzystaj z analityki YouTube, aby zobaczyć, jak dużą różnicę powodują w ogólnej skuteczności Twoich filmów.

Karty YouTube

Pomyśl o kartach YouTube jako nowej i ulepszonej (i mniej irytującej) wersji adnotacji, z dodatkową zaletą, że faktycznie działają na urządzeniach mobilnych. Możesz dodawać karty, które będą linkować do innego filmu lub listy odtwarzania, innych kanałów, Twojej strony internetowej.
Możesz też tworzyć ankiety wideo dla swoich fanów.

Korzystając z kart, najlepiej jest zachować je na odpowiednim poziomie . Innymi słowy, chcesz mieć tylko kilka kart YouTube na film i chcesz, aby pojawiły się w odpowiednim czasie, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że fani będą w nią klikać.

Oto przykład: Jeśli przesyłasz film z miniaturą, możesz dodać kartę z wezwaniem do obejrzenia innego Twojego filmu z podobną treścią w podobnym gatunku. Wstaw taką kartę pod koniec filmu, lub sprawdź w analityce w którym momencie Twojego filmu kończy oglądanie najwięcej widzów i wstaw takie wezwanie na 5 sekund przed momentem, gdzie najwięcej osób przestaje oglądać Twój film. YouTube pokazuje to w analitykach bardzo precyzyjnie. (zadbaj o to, żeby ludzie nie klikali za wcześnie klikali na Twój film ale zadbaj tez o to, żeby karta nie była wstawiona zbyt późno, bo wtedy widz może do tego momentu nie dotrwać) Idealnie jest gdy twój film jest tak ciekawy, że większość widzów ogląda go do końca i wtedy możesz dodać kartę z wezwaniem do działania na koniec filmu. Spotkałem tez takie błędy przy różnych teledyskach zamieszczanych przez artystów jak zamieszczanie KARTY Z WEZWANIEM DO DZIAŁANIA (np. Obejrzyj inny teledysk) już w 5 czy 10 sekundzie filmu co może spowodować, że widz zamiast obejrzeć twój bieżący film do końca po 5 sekundach kliknie w drugi film co dla YouTuba będzie sygnałem, że oglądany film ma małą wartość i może wpłynąć na pozycję Twojego filmu w wyszukiwarce YouTube.

Innym pomysłem jest wykorzystanie sondaży, ankiet aby zaangażować fanów. W tym samym filmie możesz zapytać fanów, jaką piosenkę powinieneś zamieścić w następnym. Umieść go na początku filmu, podaj kilka opcji i zakryj zwycięzcę w następnym tygodniu. Dodatkową zaletą i bonusem dla Ciebie jest fakt, że ludzie, którzy poświęcają czas na głosowanie, ankiety, są znacznie bardziej skłonni do subskrypcji i ponownej wizyty na Twoim kanale chociażby po to, aby sprawdzić swoją opinię, komentarze innych użytkowników, dyskusję w danym temacie czy wyniki ankiety.

Ekrany końcowe

Innym potężnym wezwaniem do działania jest wykorzystanie opcji o nazwie “ekran końcowy”. Są to zasadniczo ekrany, które umieszczasz na końcu swoich filmów, kierując widzów do subskrypcji kanału, obejrzenia innych filmów lub list odtwarzania lub po prostu angażowania się dalej. Ludzie, którzy oglądają cały Twój film do końca, są najbardziej oddani, więc powinieneś się upewnić, że masz tam wezwanie do działania.

W przeszłości trzeba było tworzyć Ekrany końcowe z adnotacjami i edycją wideo, ale teraz w narzędzie do przesyłania filmów YouTube wbudowana jest funkcja, która usprawnia proces do kilku kliknięć.

Pierwszą rzeczą, którą musisz ustalić, jest to, co chcesz osiągnąć, jaki cel ma osiągnąć ekran końcowy. Zawsze powinieneś mieć ustawiony przycisk „subskrybuj”, ale może warto „prowadzić” widzów do innych twoich filmów, innych teledysków? Może powinieneś poprowadzić widzów do strony z twoją muzyką, do dzwonków, tekstów etc…?
Może warto dodać dodatkowe elementy, takie jak link do witryny, na którym ludzie mogą zarejestrować się na liście e-mail i kupować utwory i wszystko, co wymyślisz, więc miej to na uwadze planując „ekran końcowy” i optymalizując swój kanał YouTube

Kolejną ważną rzeczą jest upewnienie się, że masz kilka sekund wolnego miejsca na końcu filmu na ekranie końcowym. Najlepiej nagraj krótki głos, prosząc widzów o subskrypcję i obejrzenie Twoich pozostałych filmów lub posłuchania Twojej muzyki. Powiedz im, czego mogą oczekiwać od Ciebie, jeśli się zapiszą. Poinformuj ich jak często przesyłasz nowe filmy?
Jakie filmy publikujesz?
Nagrywając takie video na zakończenie skup się na wszystkich fajnych rzeczach, które otrzymują widzowie w zamian za subskrypcję kanału

Może to być tak proste, jak coś w stylu:
 „Dzięki za obejrzenie mojego teledysku. Jeśli spodobał Ci się to, możesz kliknąć tutaj, aby sprawdzić zobaczyć inne moje teledyski i koniecznie upewnij się, że subskrybujesz mój kanał, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Raz w tygodniu przesyłam nowy film i raz w miesiącu nową muzę do pobrania za free – Pozdrawiam i do usłyszenia”

Tak więc do dzieła mój przyjacielu!
Otwórz kartę „Ekran końcowy i adnotacje”, dodaj, zaznacz elementy. Możesz użyć gotowe dostępne szablonów lub przeciągnąć i upuścić wybrane elementy. YouTube jest w miarę intuicyjny i nie musisz być wielkim ekspertem w temacie obsługi serwisu, żeby zrobić to prawidłowo

Podsumowanie i myśl na zakończenie

Następnym razem, gdy prześlesz film na swój kanał YouTube, dodaj koniecznie kilka z tych wezwań do działania o których wyżej napisałem. Są dość bezproblemowe w konfiguracji i potencjalnie mogą mieć duży wpływ na zwiększenie skuteczności i pozycjonowania się Twojego kanału i filmów na YouTube.

Marcin Książak jest założycielem i współwłaścicielem Fabryki Przebojów sp. z o.o. którą prowadzi wspólnie z Łukaszem Sienickim uznanym producentem muzycznym który znany jest jako marka Noizz Bros
Jest doświadczonym i skutecznym ekspertem z dziedzinie marketingu, brandingu i sprzedaży. Osobiście szkoli się i zwiększa kompetencje u najlepszych mentorów marketingowo biznesowych na świecie wyznając złotą i prostą zasadę: „Nawet papier toaletowy aby być użytecznym musi się rozwijać”

Przez kilkanaście ostatnich lat pracował i odnosił duże sukcesu w dużych korporacjach międzynarodowych zarządzając działami sprzedaży i marketingu. Dzisiaj pomaga m.in. muzykom, artystom stworzyć idealną strategie marketingowe, budować rozpoznawalne muzyczne marki, oraz osiągać muzyczne sukcesy.

Dowiedz się, jak zamienić swoją muzykę w karierę, jak zrozumieć biznes i branżę muzyczną i zacząć myśleć jak muzyczny przedsiębiorca i osiągnąć wymarzony sukces jako artysta.

Fabryka Przebojów sp. z.o.o.
www.fabrykaprzebojow.pl