Kreatywne, bezpłatne i skuteczne taktyki promocji muzyki i artystów.

Jeżeli jesteś artystą i nie masz zbyt dużego budżetu marketingowego, zapewne już wiesz, że promocja muzyki jest niezwykle trudna jeżeli nie masz znajomości i pieniędzy. Bez odpowiedniej promocji nie jest łatwo osiągnąć sukces i wygenerować  zyski z działalności artystycznej.

Aby nie poddać się i nie zrezygnować przez ograniczenia typu brak odpowiedniego budżetu, koniecznie musisz wypróbować i zastosować bezpłatne taktyki promocji muzyki. Zapoznaj się więc ze strategiami przedstawionymi poniżej.


1. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Aktywna i interaktywna obecność w mediach społecznościowych jest w dzisiejszych czasach wręcz niezbędna w drodze do muzycznego sukcesu. Stwórz więc konta na Facebooku, Instagram, YouTube, Twitterze, Pinterest, Tumblr, Tik-Tok, Snapchat itp. i poświęć swój czas na studiowanie najlepszych sposobów promowania siebie w każdej z tych sieci. Ucz się intensywnie każdej z tych platform, aż staniesz się mistrzem.

Ważne jest, aby unikać często popełniającego błędu przez wielu niedoświadczonych w marketingu artystów, czyli ciągłej, powtarzającej się, autopromocji polegającej np. na codziennej publikacji takich samych postów w stylu:
„Zobaczcie mój nowy teledysk”
„Kto jeszcze nie widział mojego teledysku”
I tak codziennie przez miesiąc 😉 – taka forma autopromocji to ogromny błąd i metoda, która wręcz zniechęca i znieczula twoich fanów.

Najlepszym sposobem na zwrócenie uwagi jest interakcja i zamieszczanie ciekawym, przydatnych treści. 
Postępuj zgodnie z zasadą „1/7” podczas promowania swojej muzyki w mediach społecznościowych.
Co oznacza ta zasada?
Zasada 1/7 czyli – publikuj tylko jeden autopromocyjny post, piosenkę na każde siedem postów.

2. Wejdź w kooperację z innymi kreatywnymi artystami, nie tylko muzykami. Każda kreatywna osoba może stać się Twoim najlepszym partnerem

Gdy będziesz aktywny we wszystkich mediach społecznościowych skontaktuj się z innymi artystami, fotografami, niezależnymi autorami, muzykami i zaoferuj im deal polegający na wzajemnej promocji w mediach społecznościowych, tj. Oni będą promować Twoją muzykę w zamian za promowanie ich pracy lub ich twórczości jeżeli będą to artyści. Im więcej takich sojuszy zawrzesz tym większa siła rażenia i tym bardziej Twoja twórczość będzie zyskiwała więcej nowych fanów.


3. Transmituj próby i koncerty za pomocą facebook live (transmisja na żywo)

Facebook live pozwala muzykom transmitować próby i koncerty w zasadzie z dowolnego miejsca, wystarczy, że masz telefon i dostęp do internetu. To świetne narzędzie i coraz więcej artystów odkryło już, że jest to doskonały i skuteczny sposób na przyciągnięcie dużej ilości fanów i autopromocję.

Podczas transmisji live będziesz mógł wchodzić w interakcje z fanami, witać się z nimi, odpowiadać na żywo na komentarze, budować z nimi więź i pokazując siebie jako człowieka. Nie przyjmuj się, że na początku facebookowe transmisje na żywo nie będą perfekcyjnymi i idealnymi. Im więcej ich będziesz robił tym bardziej staniesz się w nich profesjonalny. Trening czyni mistrza.


4. Używaj obrazów, aby pomóc w promowaniu swojej muzyki.

Wielu muzyków nie wykorzystuje potęgi mediów społecznościowych. Często artyści, publikują posty w formie zwykłego tekstu czyli tylko jakiś tekst + link do swojej piosenki, teledysku. Mój muzyczny przyjacielu jeżeli publikujesz jedynie posty tekstowe, tracisz cenną okazję na lepszą promocję swojej muzyki.
Badania pokazują, że dołączenie do posta w mediach społecznościowych ciekawej, przyciągającej grafiki, obrazu znacznie zwiększa zaangażowanie odbiorców. Z badań opublikowanych na eMarketer wynika, że posty z obrazami, grafiką stanowią aż 87% wszystkich udostępnionych treści na Facebooku. Jedynym słowem ludzie bardzo chętnie udostępniają grafiki, obrazy i posty z ciekawymi zdjęciami.

W związku z tym robiąc posty w mediach społecznościowych atrakcyjne ciekawe grafiki nad linkami do piosenek, teledysków, które powienieneś zamieścić w poście. Przeanalizuj jakie posty i grafiki najczęściej udostępniają Twoi znajomi i gdy zauważysz „co kręci i angażuje większość”  zrób grafikę w swoim poście w podobny sposób.


5. Oferuj nagrody, gifty swoim fanom w zamian za zaangażowanie

Sztuka „motywowania konsumentów” od dawna jest preferowana przez najlepszych sprzedawców internetowych.
Technika ta działa równie dobrze dla artystów, muzyków, którzy chcą rozpowszechniać swoją twórczość. Spróbuj zaoferować coś za darmo (np. bezpłatne pobranie utworu) w zamian za „polubienie” fanpage, udostępnienie na swoim Facebooku, retweety twoich tweetów, zapisanie się o listy e-mailowej itp…


6. Crowdfunding – spróbuj finansowania społecznościowego

Finansowanie społecznościowe jest świetnym narzędziem dla muzyków, którzy chcą finansować jak i promować swoje muzyczne produkcje i twórczość. W sieci jest dziś wiele plaform crowdfundingowych, a najbardziej znane to  https://wspieram.to/ , https://polakpotrafi.pl/ , www.zrzutka.pl , https://patronite.pl
Platformy crowdfundingowe pozwalają muzykom zbudować własną, bezpłatną stronę, aby wyróżnić planowane projekty, wraz z ciekawym filmem wyjaśniającym projekt i linki społecznościowe. W związku z tym, nawet jeśli nie osiągniesz całkowitego celu finansowania, rozpowszechnisz informacje o swoim zespole, jeśli zdecydujesz się prowadzić kampanię finansowania społecznościowego. Nie wiem czy wiesz ale znany wszystkim artysta SŁAWOMIR – również użył platformy crowdfundingowej i finansowania społecznościowego do promocji i świetnie mu to zagrało.
Zobacz jak wyglądała przeprowadzona z sukcesem akcja crowdfoundingowa SŁAWOMIRAhttps://wspieram.to/slawomir?pokaz_projekt=1


7. Dołącz do internetowych forów dyskusyjnych i zostań członkiem społeczności

Fora dyskusyjne są zazwyczaj ignorowane przez artystów którzy bardziej idą w kierunku mediów społecznościowych, jeśli chodzi o autopromocję, ale całkowite zaniedbanie tych platform jest złym rozwiązaniem i jest nieco krótkowzroczne. Forum nie tylko umożliwia użytkownikom umieszczanie linków do swoich stron muzycznych w swoich podpisach, ale stanowią nieocenioną okazję do nawiązywania kontaktów z fanami, innymi artystami i profesjonalistami z branży, dzięki czemu zdobywają uznanie dla swojej muzyki.

Tak przydatne, jak te taktyki, są naprawdę tylko czubkiem góry lodowej, jeśli chodzi o niekonwencjonalne i kreatywne sposoby promowania muzyki, zarówno w trybie online, jak i offline.
Zajmując się promocją i marketingiem nie bój się eksperymentować, jeśli chodzi o rozpowszechnianie informacji o swoim zespole. Kreatywna, bezpłatna promocja muzyki może być równie skuteczna jak kreatywność muzyczna w drodze do osiągnięcia muzycznego sukcesu

A teraz do dzieła 🙂

pozdrawiamy

FABRYKA PRZEBOJÓW NOIZZ BROS
www.fabrykaprzebojow.pl

Marcin Książak
jest założycielem i współwłaścicielem Fabryki Przebojów sp. z o.o. którą prowadzi wspólnie z Łukaszem Sienickim uznanym producentem muzycznym. Marcin jest doświadczonym i skutecznym ekspertem z dziedzinie marketingu, brandingu i sprzedaży. Osobiście szkoli się i zwiększa kompetencje u najlepszych mentorów marketingowo biznesowych na świecie wyznając złotą i prostą zasadę: „Nawet papier toaletowy aby być użytecznym musi się rozwijać” W

Przez kilkanaście ostatnich lat pracował i odnosił duże sukcesu w dużych korporacjach międzynarodowych zarządzając działami sprzedaży i marketingu. Dzisiaj pomaga m.in. muzykom, artystom stworzyć idealną strategie marketingowe, budować rozpoznawalne muzyczne marki, oraz osiągać muzyczne sukcesy.

Dowiedz się, jak zamienić swoją muzykę w karierę, jak zrozumieć biznes i branżę muzyczną i zacząć myśleć jak muzyczny przedsiębiorca i osiągnąć wymarzony sukces jako artysta.