Poznaj 21 elementów, które pomogą zoptymalizować Twój kanał YouTube, aby przyciągnąć więcej widzów i wykorzystać moc i potencjał YouTube

Niech zgadnę – Jesteś artystą, jakiś czas temu utworzyłeś kanał YouTube i opublikowałeś swoje pierwsze teledyski. Minęła chwila od ostatniej premiery i patrząc na wyniki ilości wyświetleń zaczynasz się zastanawiać – czy istnieją sposoby na poprawę kanału? Odpowiedź brzmi – TAK. 
Oto prosta lista kontrolna, która pomoże Ci upewnić się, że robisz wszystko, co możesz, aby zoptymalizować swój kanał YouTube i zwiększyć liczbę wyświetleń, zbudować lojalną publiczność i zarobić więcej pieniędzy w YouTube.

1. WYBIERZ NAZWĘ KANAŁU
Nazwa kanału YouTube jest inna niż jego adres URL Nazwa może być edytowana i zmieniana w późniejszym czasie, ale najlepiej jest juz na początku wybrać nazwę i trzymać się jej, aby zachować spójną, jednolitą markę ciebie jako artysty. Wybierz więc coś, co jest w miarę krótkie i niezapomniane (np. nazwa zespołu), coś co pozwala widzom wiedzieć, czego się spodziewać odwiedzając kanał. Możesz edytować informacje o kanale YouTube, logując się na swoje konto Google+.
W przypadku gdy jesteś artystą dobrze jest dodać  w nazwie kanału słowa: OFICJALNY KANAŁ lub OFFICIAL ponieważ widz z reguły szuka oficjalnego kanału danego artysty korzystając z wyszukiwarki YouTube a uwierz mi czy ci się to podoba czy nie na chwilę obecną niestety będą się pojawiały sytuację w której ktoś wrzuca sobie twój teledysk na swój kanał i nie zawsze content id czyli system YouTube, który ma chronić przed tego typu sytuacjami zadziała

2. WYBIERZ SWOJĄ IKONĘ (MINIATURĘ)
Prześlij kwadratowy obraz o wysokiej rozdzielczości (800 × 800), który jest rozpoznawalny i wygląda dobrze, gdy jest wyświetlany w mniejszych rozdzielczościach (unikaj dużej ilości tekstu). Będzie to ikona Twojego kanału w całym YouTube. Jeśli Twój kanał jest połączony z Google+, możesz użyć obrazu przesłanego wcześniej na konto G +. Możesz uzyskać do niego dostęp ze strony konta YouTube.

3. PRZEŚLIJ GRAFIKĘ SWOJEGO KANAŁU YOUTUBE czyli tzw. Zdjęcie w tle
Grafika kanału to baner / nagłówek, który pojawia się w górnej części kanału, gdy jest oglądany na pulpicie. Idealnie jest przesłać duży obraz (2560 × 1440) z najważniejszymi elementami wizualnymi znajdującymi się w obszarze wewnętrznym (1546 × 423), dzięki czemu pojawią się, gdy obraz zostanie przeskalowany dla telefonu komórkowego i tabletu. Twoja grafika kanału powinna nawiązywać do Twojej marki, ale to nie znaczy, że powinieneś po prostu zamieścić tylko logo zespołu w nagłówku.

Grafika kanału wygląda inaczej na komputerach, a inaczej na urządzeniach mobilnych czy telewizorach. Większe obrazy mogą zostać przycięte. Aby grafika wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach, prześlij pojedynczy obraz o wielkości 2560 x 1440 pikseli.

Minimalne wymiary: 2048 x 1152 piksele.

Minimalny bezpieczny rozmiar dla tekstu i logo: 1546 x 423 piksele. Większe obrazy mogą zostać przycięte w niektórych typach widoku i na niektórych urządzeniach.

Maksymalna szerokość: 2560 x 423 piksele. Powoduje to, że „bezpieczny obszar” jest zawsze widoczny, niezależnie od rozmiaru ekranu. Obszary po obu stronach grafiki kanału są wyświetlane lub przycinane w zależności od rozmiaru okna przeglądarki.

Rozmiar pliku powinien mieć 6 MB lub mniej.

Jeżeli nie masz pewności co do szerokości i wysokości obrazu, pobierz nasze szablony grafik kanału YouTube (Channel Art Templates), aby sprawdzić, jak obrazy wyświetlają się na różnych urządzeniach.

Obraz poniżej pokazuje różne wymiary wyświetlacza.

4. ZRÓB DOBRY, WŁAŚCIWY OPIS KANAŁU
Często spotykam się z przypadkami bagatelizowania opisu kanału, co jest wg. Mnie bardzo poważnym zaniedbaniem.
Aby edytować opis kanału, przejdź do górnego prawego rogu sekcji sztuki kanału i kliknij „edytuj linki”. Pamiętaj, aby podświetlić najważniejsze treści, które tworzysz, użyć odpowiednich słów kluczowych i dołączyć harmonogram przesyłania do ustalać oczekiwania wobec odbiorców.

5. DODAJ LINKI DO STRON INTERNETOWYCH I MEDIÓW SPOŁEDNIOŚCIOWYCH DO KARTY “INFORMACJE” 
Możesz dołączyć linki do swojej oficjalnej strony internetowej, sklepu z gadżetami, linki do swoich kanałów w social media, formularza subskrypcji newslettera lub stron kampanii promocyjnej. Ikony będą wyświetlane jako nakładki w grafice kanału.


6. USTAW “POLECANE KANAŁY” 

Po prawej stronie kanału zobaczysz nagłówek „Polecane kanały”. Dodaj dowolne powiązane lub podobne kanały, w tym kanały dla innych kreatywnych projektów, w które jesteś zaangażowany, swoją wytwórnię itp.
O tym dlaczego powinniśmy polecać się z innymi kanałami i twórcami napiszę osobny artykuł ponieważ jest to bardzo wartościowa sytuacja, która wpływa na wartość i wyniki naszych filmów i naszego kanału.

7. USTAW WIDOK STRONY GŁÓWNEJ 
W sekcji strony głównej kanału YouTube (Mój kanał), która zawiera nazwę kanału i nazwy kart, kliknij „Dostosuj kanał”, a następnie ustaw co będą widzieli „Nowi goście” oraz „Powracający subskrybenci”

8. WYBIERZ LUB PRZEŚLIJ ZWIASTUN KANAŁU
Po włączeniu widoku przeglądania wybierz zwiastun kanału dla swojego kanału. Zwiastun kanału to krótki film wideo, który będzie automatycznie odtwarzany za każdym razem, gdy użytkownik, który nie jest jeszcze subskrybentem, odwiedza Twój kanał.

Twój zwiastun kanału powinien być zwięzły i pasować do ogólnego klimatu Twojego kanału. Pamiętaj o tym, żeby w zwiazstunie oprosić widzów o subskrypcję kanału. Na końcu takiego filmu dodajemy kartę z wezwaniem do subskrypcji, dając w ten sposób widzom łatwy sposób subskrypcji kanału.

9. POUKŁADAJ TREŚCI NA SWOIM KANALE 
Sekcje to świetny sposób na organizowanie filmów (według tematu, stylu, serii, gatunku itp.) To również umożliwienie widzom łatwego przeglądania treści z poziomu strony głównej. Dla większości widzów tylko górna sekcja będzie widoczna bez przewijania – upewnij się, że najważniejsze filmy są zawarte w sekcji u góry strony kanału. Sekcje mogą składać się z filmów, list odtwarzania lub kanałów i mogą zawierać zarówno własne filmy, jak i treści przesłane przez innych użytkowników YouTube – co daje doskonałą okazję do promocji i współpracy z innymi zaprzyjaźnionymi artystami – warto abyś nawiązał taką wzajemną współpracę z innymi artystami, tak, żebyście mogli polecać się wzajemnie.

Aby dodać sekcję, kliknij przycisk „Dodaj sekcję” na dole strony głównej swojego kanału.

10. DOSTOSUJ ADRES URL SWOJEGO KANAŁU 
Adres URL  YouTube.com/FabrykaPrzebojów jest o wiele łatwiejszy do zapamiętania niż YouTube.com/RandomA$$ortmentOf @#$&$#

Aby utworzyć niestandardowy URL dla kanału, Twoje konto musi:

  • mieć co najmniej 100 subskrybentów,
  • istnieć co najmniej od 30 dni,
  • mieć zdjęcie lub ikonę kanału,
  • mieć grafikę kanału.

Kanał w YouTube może posiadać tylko jeden (1) niestandardowy adres URL. Takich adresów nie można przenosić ani przypisywać do żadnych osób.

Jak ustawić niestandardowy URL na swoim kanale?

Jeśli spełniasz warunki, które umożliwiają uzyskanie niestandardowego adresu URL, informacja o tym wyświetli się w ustawieniach zaawansowanych na koncie. Oprócz tego otrzymasz też e-maila z powiadomieniem. Możesz również zobaczyć powiadomienie w panelu Studia twórców.

Zanim zaczniesz: pamiętaj, że nie możesz wprowadzać zmian w niestandardowym adresie URL po jego utworzeniu.

Krok 1 – Zaloguj się w YouTube.

Krok 2 – Otwórz zaawansowane ustawienia konta, klikając ikonę kanału w prawym górnym rogu > Ustawienia lub . Potem kliknij Zaawansowane pod nazwą konta.

Krok 3 – W sekcji „Ustawienia kanału” wybierz link obok komunikatu Możesz uzyskać niestandardowy URL. Ten link zobaczysz tylko wtedy, gdy Twój kanał spełnia warunki.

Krok 4 – W polu „Wybierz niestandardowy URL” zobaczysz niestandardowe URL-e, które dla Ciebie wybraliśmy. Nie możesz zmieniać części widocznej w szarym polu. Utworzenie unikalnego adresu URL może jednak wymagać dodania kilku liter lub cyfr.

Krok 5 – Dokładnie przeczytaj „Warunki korzystania z niestandardowych adresów URL” i zaznacz pole, aby je zaakceptować, a potem kliknij Zmień adres URL.

Krok 6 – Kiedy niestandardowy URL zostanie zatwierdzony, nie będzie można go zmienić. Sprawdź więc, czy wybrany URL na pewno Ci odpowiada. Dopiero wtedy kliknij Potwierdź wybór.

Krok 7 – Kiedy już otrzymasz niestandardowy adres URL, Twoi widzowie będą mogli za jego pomocą wejść na Twój kanał (np. youtube.com/twojaniestandardowanazwa przekieruje widzów na stronę główną Twojego kanału).

To były funkcje podstawowe, lecz YouTube ma jeszcze zaawansowane funkcje.
Zobacz co jak możesz ich użyć, aby jeszcze bardziej zoptymalizować  swój kanał YouTube


11. ZWERYFIKUJ SWÓJ KANAŁ YOUTUBE 

Jeśli stan Twojego konta nie został jeszcze zweryfikowany, przejdź na stronę www.youtube.com/account_features , kliknij „Weryfikuj” i wybierz „Połączenie głosowe” lub „SMS”.

12. WYBIERZ DOMYŚLNĄ KATEGORIĘ WIDEO
Aby zastosować kategorię, która najbardziej odzwierciedla Twój typ kanału (np. „Muzyka”), przejdź na stronę www.youtube.com/account_default  Kategorie możesz oczywiście edytować dla każdego przesłanego filmu przy przesyłaniu jak i później edytując ustawienia filmu.

13. UTWÓRZ STANDARDOWY OPIS FILMÓW
Możesz tutaj wpisać elementy, które powinny pojawić się w każdym twoim filmie jak np. Aktywne linki to twoich social mediów, strony internetowej, kontakt z managerem. Wtedy zaoszczędzisz sobie czasu przy wgrywaniu kolejnych filmów, ponieważ te elementy załadują się w opisie automatycznie. Przejdź do www.youtube.com/account_defaults, aby dodać linki do swojej witryny i kont mediów społecznościowych jako standardową stopkę w domyślnym polu opisu wideo. Ponownie możesz zawsze zmienić opisy ręcznie po przesłaniu filmu, edytując film.

14. DODAJ TAGI, KTÓRE BĘDĄ MIAŁY ZASTOSOWANIE DO WIĘKSZOŚCI TWOICH FILMÓW
Tagi pomagają kierować ludzi do Twojego filmu podczas wyszukiwania w YouTube, a prawidłowe tagowanie może pomóc zwiększyć liczbę wyświetleń twoich filmów jak i monetyzację Twoich filmów czyli to ile zarobisz na wyświetlaniu reklam przy filmach. To właśnie po tagach algorytm YouTube określa co przedstawia i jaką treść mają Twoje filmy – dlatego umiejętność dobrego tagowania filmów jest ważnym elementem przy pozycjonowaniu filmów na YouTube.
Ważna wskazówka: Upewnij się, że tagi z więcej niż jednym słowem są ujęte w cudzysłów i nie używaj przecinków. Unikaj zbyt ogólnych lub nieistotnych tagów dla Twojego filmu. Tagi domyślne ustawisz klikając tutaj –  www.youtube.com/account_defaults .


15. DODAJ SWOJE LOGO LUB INNY ZNAK WODNY DO FILMU 

To kolejna świetna okazja do promowania Twojej marki, ponieważ Twoje logo pojawi się w prawym dolnym rogu Twoich filmów jako klikalny link prowadzący z powrotem do Twojej strony kanału.
To właśnie tutaj ustawia się to magiczne SUBSKRYBUJ które wyświetla się w wielu teledyskach w prawym dolnym roku. Często pytacie jak to ustawić i włączyć, więc poniżej instrukcja
Przejdź na stronę www.youtube.com/branding, aby przesłać swoje logo. Obraz znaku wodnego powinien być plikiem PNG lub GIF (maks. 1 MB) i najlepiej mieć przezroczyste tło.

16. DODAJ SŁOWA KLUCZOWE  SWOJEGO KANAŁU YOUTUBE
Przejdź do www.youtube.com/advanced_settings, aby dodać słowa kluczowe do swojego kanału. Używaj słów, które najlepiej opisują rodzaj treści przesyłanych na Twój kanał YouTube (wiele z tych słów kluczowych będzie takich samych jak domyślny tag wideo).

17. PODŁĄCZ DO KANAŁU SWOJĄ OFICJALNĄ STRONĘ INTERNETOWĄ
Możesz pomóc YouTube poprawić jakość wyników wyszukiwania, wprowadzając swój oficjalny adres URL na stronie www.youtube.com/advanced_settings . Uwaga: powiązanie oficjalnej strony z kanałem YouTube może być dla Ciebie czasem trochę frustrujące, warto zapoznać się z narzędziem Google dla webmasterów. Ponieważ element ten wiąże się z wklejeniem na twojej stronie interetowej odpowiedniego kodu html wygenerowanego przez YouTube często w tym przypadku konieczne będzie skorzystanie z pomocy programisty lub osoby administrującej Twoją stronę internetową

18. PODEPNIJ Google Analytics 
Jeśli używasz już Analytics, możesz głębiej zapoznać się ze statystykami ruchu, wprowadzając swój identyfikator Analytics na swoim koncie YouTube na stronie www.youtube.com/advanced_settings .

19. WŁĄCZ MONETYZACJĘ KANAŁU DOŁĄCZAJĄC DO PROGRAMU PARTNERSKIEGO YOUTUBE
NIECH TWÓJ KANAŁ ZARABIA DLA CIEBIE $$$

Do programu partnerskiego może się zgłosić każdy pod warunkiem, że spełnia wytyczne programu partnerkiego YouTube. Oto lista kontrolna, która pomoże Ci  przejść  przez włączenia monetyzacji kanału.

Zadbaj, by Twój kanał był zgodny z zasadami i wytycznymi YouTube.
Gdy prześlesz zgłoszenie, YouTube rozpocznie standardowy proces weryfikacji, by sprawdzić Twój kanał pod kątem zgodności z zasadami i wytycznymi. Tylko kanały, które przejdą go pomyślnie, zostaną przyjęte do programu. YouTube przez cały czas monitoruje też kanały, które już należą do programu, by sprawdzać, czy nadal przestrzegają zasad i wytycznych.

Po pierwsze – sprawdź, czy masz tylko jedno konto AdSense. Gdy dostaniesz się do programu, będziesz potrzebować konta AdSense, by otrzymywać płatności. Jeśli masz już konto AdSense, użyj tego, które zostało zatwierdzone. Z jednym kontem AdSense możesz połączyć dowolną liczbę kanałów. Jeśli nie masz konta AdSense, możesz je utworzyć, zgłaszając się do programu partnerskiego YouTube.

Sprawdź, czy masz 1000 subskrybentów i czy udało Ci się uzyskać 4000 godzin czasu oglądania twoich filmów.
Podczas rozpatrywania zgłoszeń do programu partnerskiego YouTube potrzebujemy YouTube zwraca uwagę na to czy masz dużo treści czy może tylko sporadycznie publikujesz treści. Jeżeli osiągniesz próg udziału w programie, oznacza to zwykle, że masz dużo treści. Jak opisuje procedurę sam YouTube – „Pomaga to podjąć świadomą decyzję na temat tego, czy Twój kanał jest zgodny z zasadami i wytycznymi”

Zgłoś się do programu partnerskiego YouTube. Możesz to zrobić w każdej chwili, ale Twój kanał sprawdzimy dopiero wtedy, gdy osiągniesz wyznaczony próg.

Oto instrukcja zgłoszenia i włączenia programu partnerskiego YouTube:

1. Zaloguj się w YouTube.

2. W prawym górnym rogu wybierz ikonę konta > Studio twórców.

3. W menu po lewej stronie wybierz Kanał > Stan i funkcje.

4. W sekcji „Zarabianie” kliknij Włącz.

5. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

6. Poczekaj na sprawdzenie kanału. Gdy Twój kanał spełni wymagania programu partnerskiego YouTube dotyczące liczby subskrypcji i godzin czasu oglądania, zostanie automatycznie umieszczony w kolejce do sprawdzenia. Treści na Twoim kanale zostaną sprawdzone pod kątem zgodności z wytycznymi przez zautomatyzowane systemy i weryfikatorów. Stan zgłoszenia możesz sprawdzić w każdej chwili na stronie https://www.youtube.com/account_monetization.

20. USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
Ustaw swoje ustawienia prywatności na stronie www.youtube.com/account_privacy .

21. UTWÓRZ MINIATURĘ WIDEO 
Miniatura Wideo będzie reprezentować Twój film na YouTube. Miniatura powinna przyciągać wzrok – chcesz przecież przyciągnąć jak najwięcej widzów. Jeśli Twój kanał został zweryfikowany i jest w dobrym stanie, możesz (a wręcz powinieneś) przesłać własny niestandardowy obraz. Aby przesłać własną niestandardową miniaturę, kliknij przycisk „Edytuj” dla odpowiedniego filmu w sekcji Menedżer wideo na swoim koncie.

Twoja niestandardowa miniatura powinna:
– mieć rozdzielczość 1280 × 720 (przy minimalnej szerokości 640 pikseli).
– Przesyłaj zdjęcia w formatach takich jak .JPG, .GIF, .BMP lub .PNG.
– Pozostań poniżej limitu 2 MB.
– Użyj współczynnika proporcji 16: 9 (najczęściej używanego w odtwarzaczach i podglądach YouTube).
– Przejdź do support.google.com/youtube/answer/72431?hl=pl, aby uzyskać więcej informacji

Przeczytałeś te porady do końca? – jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z podpowiedzią gratuluję.
Teraz, gdy Twój kanał jest zoptymalizowany, zajmij się tworzeniem interesujących, niesamowitych filmów, które pokochają twoi widzowie i fani.

Do dzieła 🙂

pozdrawiamy

FABRYKA PRZEBOJÓW NOIZZ BROS
www.fabrykaprzebojow.pl

Marcin Książak
jest założycielem i współwłaścicielem Fabryki Przebojów sp. z o.o. którą prowadzi wspólnie z Łukaszem Sienickim uznanym producentem muzycznym. Marcin jest doświadczonym i skutecznym ekspertem z dziedzinie marketingu, brandingu i sprzedaży. Osobiście szkoli się i zwiększa kompetencje u najlepszych mentorów marketingowo biznesowych na świecie wyznając złotą i prostą zasadę: „Nawet papier toaletowy aby być użytecznym musi się rozwijać” W

Przez kilkanaście ostatnich lat pracował i odnosił duże sukcesu w dużych korporacjach międzynarodowych zarządzając działami sprzedaży i marketingu. Dzisiaj pomaga m.in. muzykom, artystom stworzyć idealną strategie marketingowe, budować rozpoznawalne muzyczne marki, oraz osiągać muzyczne sukcesy.

Dowiedz się, jak zamienić swoją muzykę w karierę, jak zrozumieć biznes i branżę muzyczną i zacząć myśleć jak muzyczny przedsiębiorca i osiągnąć wymarzony sukces jako artysta.