5 sposobów na zwiększenie zaangażowania fanów na Facebooku

Zasięgi organiczne na Facebooku maleją m.in. w wyniku dużej ilości powielanej treści. Facebook w dużej mierze staje się płatnym narzędziem, platformą. Chociaż cięcie zasięgów utrudnia dotarcie do fanów bez korzystania z reklam, nie należy zbyt szybko rezygnować z Facebooka jako kanału marketingowego dla Twojej muzyki. 
 Facebook jest najpopularniejszą siecią społecznościową z prawie 2 miliardami użytkowników, a wciąż można zwiększyć skuteczność swojej strony na Facebooku, koncentrując się na zaangażowaniu. Oto 5 rzeczy, które możesz zrobić, by zwiększyć 
 zaangażowanie fanów na Facebooku.

1. Pokaż swoją prawdziwą osobowość
Fani chętniej nawiązuję relacje z prawdziwymi ludzi. To prosty fakt. (I ważny powód, dla którego niektóre marki mają trudności z odniesieniem się do odbiorców na głębszym poziomie) więc kiedy publikujesz treści, spróbuj mówić własnym, ludzkim głosem.
Na początku może to być trudne, ponieważ przyzwyczaisz się do komunikowania za pośrednictwem krótkich aktualizacji społecznościowych, ale stanie się to bardziej naturalne, im dłużej będziesz nad tym pracował.
Jako prosty sposób sprawdzenia siebie, spróbuj odczytywać swoje posty zadając sobie pytanie:
“Czy jest w nich coś, na co bym odpowiedział?”

Nie bój się polaryzować i wypowiadać na tematy, które interesują innych ludzi w życiu codziennym! Wiele osób traci głos i boi się publikować swoje filmy w internecie w obawie przed odrzuceniem, krytyką. Nie mówię, że musisz zajmować ważne stanowiska w wielkich światowych sprawach, ale spokojnie możesz wypowiadać się na tematy związane z Twoim życiem codziennym jako Kowalskiego, bo po drugiej stronie ekranu są też tacy jak Ty ludzie o podobnych problemach i podobnych zainteresowaniach.

Może więc pomimo tego że jesteś artystą disco polo masz duszę punkowego rockmanao zbuntowanych, wysokich energiach, antysystemowych poglądach. A może jesteś autorem piosenek, który również jest bardzo zainteresowany kulturą dalekiego wschodu.

Nie bój się tego od czasu do czasu podawać w swoich mediach społecznościowych. Ludzie lubią normalność.
Połączenie komunikatów typowo artystycznych z pokazaniem Ciebie jako zwykłego człowieka to połączenie, które wykracza poza samą muzykę i pomoże ono zacieśnić relację między artystą a fanem.

Zadawanie pytań i wypełnianie brakujących fraz, rebusów (a nawet zabawnych postów) to świetne sposoby na zwiększenie zaangażowania użytkowników Facebooka.

Dlaczego to działa?

W przeważającej części bezpośrednie pytanie wywołuje reakcję o wiele bardziej niż oświadczenie.
Kiedy zamieszczamy pytania na swojej stronie na Facebooku, znajomi i fani częściej dają lajki i reagują na nie, często z dużą ilością szczegółów, co prowadzi do jeszcze większej liczby odpowiedzi.

Oto kilka przykładów pytań, które możesz wypróbować, które można łatwo dostosować do dowolnej grupy odbiorców:
– Szukasz jakiejś inspiracji muzycznej?
– Jakiej piosenki teraz słuchasz?
– Piosenka, która kojarzy Ci się z Twoją pierwszą miłością to…

2. Zadawaj pytania

– Jakiego wykonawcę zaprosilibyście na swoje urodziny?
– Który z projektów koszulki podoba Ci się najbardziej?
– Zamawiamy pizzę. Jaka jest Twoja ulubiona?

Pytania wzbudzą zainteresowanie, ale Ty sam dzięki odpowiedziom możesz lepiej zrozumieć, czym interesują się Twoi fani, dzięki czemu możesz skuteczniej promować swoją muzykę.

3. Udostępniaj ciekawe zdjęcia i filmy
Zdjęcia i filmy są najczęściej udostępnianym rodzajem treści na Facebooku i są świetnym sposobem opowiadania historii w szybki i skuteczny sposób.
Jeśli masz piosenki z inspirującymi tekstami, spróbuj stworzyć ładne zdjęcie z kawałkami twoich tekstów, korzystając z narzędzi takich jak Canva.com ,umieszczając na dole swoje logo, aby ci, którzy widzą to zdjęcie i jeszcze Cię nie śledzili, widzieli wyeksponowaną Twoją markę.

Oto kilka innych pomysłów:
– Udostępniaj zdjęcia swojego sprzętu, deski pedałowej, zestawu perkusyjnego lub domowego studia z kilkoma informacjami, aby fani mogli wyobrazić sobie jak pracujesz, tworzysz, odpoczywasz.

– Utwórz krótki film wyjaśniający znaczenie tekstu piosenki (pamiętaj, aby dodać napisy)

– Udostępnij zdjęcie dokumentu tekstowego, po kliknięciu w który twój fan zostanie przeniesiony np. do demo nad którym pracujesz, szkicu tekstu nad którym pracujesz itp…

4. Używaj materiałów od swoich fanów
W mediach społecznościowych chodzi o komunikację wielokierunkową. Wielu znanych artystów publikuje w mediach społecznościowych i pozwala ich naśladowcom reagować na nie.
Jeśli Twoi fani poświęcają czas na udostępnienie twojego tatuażu, obrazu lub okładki jednej z Twoich piosenek lub teledysku na swojej stronie na Facebooku, zrób screena i udostępnij ją dalej swoim fanom. To świetny sposób, by okazać uznanie swoim największym fanom. Fani będą zachwyceni tym, że ich zauważyłeś i nawiązujesz z nimi relację.

Nazwijmy to wprost – podniecenie, jakie dajesz swoim największym fanom, dzieląc się swoimi treściami z innymi fanami, może dostarczyć cennych informacji.

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zachęcić fanów do publikowania udostępnianych treści w mediach społecznościowych. Zachęć ich, by umieszczali zdjęcia z koncertów, remiksów swoich utworów lub okładek i oznaczali Cię tagami.

5. Publikuj częściej i planuj swoje posty.
Jeśli chodzi o Facebooka, wcześniejsze planowanie wpisów może być cennym sposobem na ciągłe angażowanie fanów bez pozostawania na Facebooku przez cały dzień. Narzędzia takie jak Hootsuite i Buffer umożliwiają planowanie wpisów z wyprzedzeniem. Oznacza to, że przy odrobinie pracy na początku tygodnia lub dnia możesz nadal publikować posty przez cały dzień, aby Twoi fani mogli je zobaczyć i się nimi cieszyć.

Ważne jest, aby nie polegać zbyt mocno tylko i wyłącznie na tych narzędziach zarządzania mediami społecznościowymi. Media społecznościowe są dynamiczne i odbywają się w czasie rzeczywistym, więc upewnij się, że każdego
dnia poświęcasz trochę czasu na komentarze i posty na żywo.
FACEBOOK – 5 WSKAZÓWEK MARKETING MUZYCZNY FABRYKA PRZEBOJÓW(4

Jak już wielokrotnie podkreślaliśmy, nawet jeśli publikujesz niesamowite treści na Facebooku i masz wielu fanów na swoim fanpage, to jest to tylko jedna część twojej strategii promocji. Jeśli chcesz skutecznie promować swoją muzykę , zdobywać popularność, nowych fanów, musisz działać wielotorowo i rozwijać swój marketing i sprzedaż, ponieważ konkurencja na rynku muzycznym jest ogromna.

Ponieważ zależy nam bardzo mocno na tym aby wiedza z zakresu marketingu muzycznego była szerzona również w branży disco polo, podjęliśmy się misji szerzenia wiedzy w tym zakresie.

Dlatego też od czasu do czasu, będziesz otrzymywał od nas wartościowe podpowiedzi z zakresu skutecznych strategii w marketingu muzycznym i mamy nadzieję, że zrobisz z nich doskonały użytek. Pamiętaj, że sukces nie jest najczęściej dziełem przypadku a wypadkową wielu konsekwentnych i przemyślanych kroków.

Jeśli nie jesteś jeszcze naszym subskrybentem i nie otrzymujesz darmowego newslettera z DEMO naszych kompletnych piosenek disco polo & dance na sprzedaż, oraz ciekawych porad z zakresu marketingu muzycznego i branży muzycznej koniecznie zapisz się na newsletter i otrzymuj wartościowe treści na swojego emaila.

LINK DO SUBSKRYBCJI – https://www.subscribepage.com/ fabrykaprzebojow

Z muzycznymi pozdrowieniami
Łukasz & Marcin
Fabryka Przebojów Sp. z o.o.
tel. 660 997 450 | email: biuro@fabrykaprzebojow.pl