8 rzeczy, które powinny znaleźć się w CYFROWYM ZESTAWIE PRASOWYM każdego artysty.

Istnieje wiele różnych rodzajów osób, które będą odwiedzać Twoją witrynę internetową (zakładam, że już wiesz że jej posiadanie to absolutny „obowiązek” w dzisiejszych czasach) i będą ją odwiedzać prawdopodobnie z różnych powodów. Będą to obecni fani, potencjalni nowi fani, ale też media, blogerzy, managerowie i inne osoby z branży muzycznej. Ważne, żeby każdy z nich znalazł na Twojej stronie to, co go szczególnie interesuje i to czego szuka.

Na przykład Twoi fani mogą przejść do Twojej strony aby przeczytać najnowszy wpis na blogu lub pobrać najnowszą piosenkę.

Media z kolei poszukują i potrzebują konkretnych informacji o Tobie.

Aby ułatwić mediom i przemysłowi znalezienie potrzebnych informacji (i szybko), najlepiej jest utworzyć sekcję Digital Press Pack na swojej stronie internetowej
W poniższym poradniku postaramy się przybliżyć zagadnienie: 
„Jak przygotować dobry Digital Press Pack” dla mediów. Co powinieneś w nim zawrzeć?

Oto 8 rzeczy, które powinny znaleźć się w cyfrowym zestawie prasowym każdego muzyka:

1. Bio / Życiorys / Historia

Pierwszym elementem, który musisz mieć, jest twoje aktualne
bio. Managerowie i organizatorzy festiwali często mają różne potrzeby i limity słów na bio, więc dobrym pomysłem byłoby również dodanie kilku różnych wersji, w tym:
– krótkie bio (1 akapit),
– średnie bio (kilka akapitów)
– długie bio (4+ akapitów)

2. Zdjęcia/Grafiki

Kolejnym elementem, który należy umieścić w cyfrowym zestawie prasowym, jest sekcja ze zdjęciami do pobrania (profesjonalnymi). Nie można tutaj wrzucać amatorskich przypadkowych zdjęć. Zainwestuj w profesjonalnąsesję zdjęciową. Zamieść w tej sekcji kilka różnych oficjalnych zdjęć, z opcjami pionowymi i poziomymi, a także wersje czarno-białe. Upewnij się, że niektóre z nich są w wysokiej rozdzielczości na wypadek, gdyby redaktor, luborganizator festiwalu, koncertu potrzebowała obrazu do druku. Możesz też dodać zdjęcie do najnowszej okładki albumu, co może być szczególnie pomocne dla recenzentów.

3. Muzyka

Będziesz oczywiście potrzebował muzyki do słuchania, w tym kilku utworów do pobrania. Jeśli dziennikarz chce uzyskać kopię Twojego pełnego albumu do recenzji, po prostu podaj jasne informacje, z kim mogą sięskontaktować, aby uzyskać taki album.

4. Wideo

Wiele blogów i serwisów multimedialnych lubi umieszczać filmy o artystach, których dotyczą, co pomaga uczynić artykuł bardziej wizualnym i angażującym. Umieść kilka swoich najlepszych filmów w swoim cyfrowym zestawie prasowym, aby ułatwić znalezienie filmu o wysokiej jakości, który najlepiej prezentuje Twój zespół.

5. Artykuły prasowe / Recenzje

Nie byłby to zestaw prasowy bez prasy, więc w swoim Press Packu zamieśćlinki do kilku najlepszych recenzji i wywiadów. Nie zakładaj, że ludzie kliknąkażdy artykuł i przeczytają go w całości. Wyciągnij najlepszy fragment z każdej recenzji i umieść ją pod linkiem. Możesz także urozmaicić tą część swojego cyfrowego zestawu prasowego wizualnie, umieszczając logo źródła mediów obok każdego artykułu / recenzji.

6. Nagrody / Osiągnięcia

Jeśli byłeś nominowany do jakichkolwiek nagród, nagrywałeś w radio, występowałeś w telewizji lub na interesujących i renomowanych festiwalach lub konferencjach, zdecydowanie powinieneś zawrzeć te informacje. Wszystko, co może pomóc w nadaniu pozytywnego kontekstu muzyce i karierze powinno znaleźć się w twoim cyfrowym zestawie prasowym.

7. Informacje kontaktowe

Chociaż powinieneś oczywiście mieć sekcję “Kontakt” na swojej stronie, powinieneś również mieć szczegółowe informacje kontaktowe w twoim cyfrowym zestawie prasowym, aby mieć wszystko w jednym miejscu. Dodaj adres e-mail, a także numer telefonu, pod którym dziennikarz, manager, organizator może do Ciebie dotrzeć, jeśli będą musiały z Tobą porozmawiać w na szybko a pamiętaj, że takie osoby często pracują w napiętych terminach i potrzebują skontaktować się z Tobą szybko.

8. Media społecznościowe

Na koniec umieść na stronie linki do profili na portalach społecznościowych Twojego zespołu, aby dziennikarz lub manager, organizator mogli szybko znaleźć twój zespół w mediach społecznościowych. Nie musisz przesadzać, po prostu wymień sieci społecznościowe, w których jesteś najbardziej aktywny.

Jeśli nie jesteś jeszcze naszym subskrybentem i nie otrzymujesz darmowego newslettera z DEMO naszych kompletnych piosenek disco polo & dance na sprzedaż, oraz ciekawych porad z zakresu marketingu muzycznego i branży muzycznej koniecznie zapisz się na newsletter i otrzymuj wartościowe treści na swojego emaila.

LINK DO SUBSKRYBCJI – https://www.subscribepage.com/fabrykaprzebojow

pozdarwiamy

Łukasz & Marcin

Fabryka Przebojów Sp. z o.o.
tel. 660 997 450 | email: biuro@fabrykaprzebojow.pl