Instagram – 5 wskazówek dotyczących marketingu muzycznego, które musisz poznać

Media społecznościowe to jeden z najskuteczniejszych kanałów promocji muzyki. Z ponad 800 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie – z których 500 milionów korzysta codziennie z aplikacji – Instagram to świetny sposób na zaangażowanie i rozwój odbiorców, a wielu muzyków korzysta z Instagrama do promocji muzyki. W związku z tym, jeśli nie używasz poprawnie Instagrama, może to byćpoważnym marnowaniem czasu i możliwości. Oto przewodnik muzyczny po Instagramie i 5 wskazówek dotyczących marketingu muzycznego, które pomogą Ci zdobywać nowych fanów.

1. Czy powinieneś używać Instagrama?

Podczas gdy Instagram jest świetny, jest wielu muzyków na Instagramie, którzy nieumiejętnie wykorzystują tą platformę. Tak Instagram nie jest dla wszystkich. Nie powinieneś promować muzyki na Instagramie tylko dlatego, że robią to inni ludzie.

Jako muzyk powinieneś korzystać z Instagrama, jeśli demografia Twojej grupy fanów jest odpowiednia do tego medium, a w branży disco polo fani tego gatunku jak najbardziej przebywają na tej platformie.

Podczas gdy 32% wszystkich użytkowników sieci społecznościowych znajduje się na Instagramie, 59% 18-29-latków korzysta z tej usługi. Jest więc oczywiste, że większość ich aktywności pochodzi z 20-latków. Ponadto 68% aktywnych użytkowników na Instagramie to kobiety.

Jeśli więc segment odbiorców należy do grupy kobiet w wieku 18-29 lat, Instagram powinien być częścią strategii mediów społecznościowych.

Jeśli nie masz pewności, najprostszym sposobem jest przyjrzenie siępubliczności podczas następnego koncertu. Kto jest w tłumie? Mężczyzna czy kobieta? Na ile lat wyglądają?|

2. Kiedy publikować na Instagramie?

Jeśli Instagram zdecydowanie będzie częścią strategii marketingowej w mediach społecznościowych, musisz określić najlepszy czas na publikację, aby uzyskać jak największe zaangażowanie.

Według badania CoSchedule , użytkownicy Instagrama są najbardziej aktywni w poniedziałki i środy od 8 do 9 rano.

Weź to pod uwagę, ale pamiętaj też, że twoja publiczność może być
inna. Jeśli chcesz dokładniej określić, kiedy najlepiej publikować posty, należy przekształcić swój profil na Instagram na konto firmowe, aby uzyskać dostęp do rozszerzonej analityki, do której dostęp masz przy koncie firmowym.

Aby przekonwertować konto osobiste na konto firmowe, przejdź do menu “Ustawienia” i wybierz “Przełącz na konto firmowe”. Musisz się połączyć ze swoją stroną wykonawcy na Facebooku, aby ją skonfigurować. Konto biznesowe działa dokładnie tak samo, jak konto osobiste, a także kilka dodatkowych funkcji, takich jak narzędzia analityczne i przycisk bezpośredniego kontaktu.

Inną opcją jest eksperymentowanie z publikowaniem w różnych momentach i śledzenie zaangażowania. Czy publikowanie o 19:00 prowadzi do większej liczby polubień / komentarzy niż publikacja o 16:00?

3. Określ, jak często publikować

Publikowanie zbyt częste, mało wartościowych postów może powodować co prawda efekt spamu w kanałach fanów i prowadzić do zmniejszenia aktywności fanów ale ogólnie rzecz biorąc, im bardziej jesteś aktywny, tym szybciej rośnie Twoje konto. Algorytm Instagrama zdecydowanie nagradza częstotliwość i spójność.

Mając to na uwadze, nawet jeśli masz kilka zdjęć gotowych do opublikowania, najlepiej rozłożyć je na kilka dni. Spróbuj publikować raz lub dwa razy dziennie, w zależności od ilości dostępnej zawartości.

Według badań przeprowadzonych przez Buffer , idealna częstotliwośćwysyłania na Instagram wynosi średnio 1,5 razy dziennie. Zauważyli jednak, że publikowanie częściej nie wydaje się zmniejszać zaangażowania. Zwłaszcza teraz, gdy Instagram używa algorytmu do określenia pozycji posta w kanale, istnieje bardzo mała szansa, że Twoje posty będą wyglądały jak spakowane.

Ważne jest, aby pamiętać, że te liczby to tylko wskazówki . Jeśli wiesz, że będziesz w stanie publikować jeden post dziennie, to świetnie!
Publikowanie postów o wysokiej jakości jest zawsze ważniejsze niż spełnienie limitu liczbowego podanego w niniejszym poradniku.

Podobnie jak na platformie Twitter, hashtagi na Instagramie mają duże znaczenie. Pomyśl o nich jako o organicznych wynikach wyszukiwanie, jako sposobie budowania fanów i zdobywania kolejnych obserwujących na Instagramie. Ludzie często przeglądają określone hashtagi, aby znaleźć nowe posty i nowe konta do śledzenia. Na karcie “Wyszukaj” będą również używane hashtagi do polecania swoich postów odpowiednim odbiorcom, co jest szczególnie ważne, gdy dopiero zaczynasz.

4. Użyj odpowiednich haseł (#hasztagi)

Jakie są więc najlepsze hashtagi dla muzyków do wykorzystania w marketingu muzycznym na Instagramie?

Wybierając tagi nie używaj po prostu tego, co jest popularne. Chcesz wybrać hashtagi, które docierają do grupy docelowej, która prawdopodobnie zainteresuje Cię Twoja muzyka. Precyzyjność jest tutaj kluczowa. Zawężanie, lepsze precyzowanie jest zawsze lepsze niż ogólne, szerokie słowa
kluczowe. Dlatego zamiast używać #muzyka, użyj #discopolo
Zamiast używać #gitara, użyj #fender. Zamiast używać #wokalista, użyj #wokalistadiscopolo

Aby wybrać odpowiednie hashtagi, sprawdź, jakich hashtagów używająpodobni do Ciebie artyści, zwłaszcza w postach, które docierają do

dużej liczby odbiorców i mają wysoki poziom zaangażowania. Innym sposobem sprawdzenia, czy hashtag może skutecznie dotrzeć do fanów, jest po prostu przeglądanie postów zawierających ten hashtag. Jeśli te

posty są powiązane z rzeczami, które interesują Twoich fanów, rozważ dodanie ich do następnego wpisu. Zobaczysz także listę powiązanych hashtagów na górze strony Wyszukiwanie, jeśli przeszukasz określony tag.

5. Promuj swoje posty na Instagramie

Jeśli dopiero zaczynasz promować swoją muzykę na Instagramie, świetnym sposobem na rozpoczęcie jest dodawanie obserwatorów poprzez promowanie swoich postów na innych kontach w mediach społecznościowych.

Udostępniając zdjęcie na Instagramie, udostępnij go na swoich kontach na Facebooku, Twitterze i innych kontach społecznościowych, zapraszając ludzi do obserwowania Ciebie.

Badanie przeprowadzone przez Buzzsumo wykazało, że zdjęcia publikowane na Facebooku za pośrednictwem Instagrama są bardziej angażowane niż publikowane na stronie, więc publikowanie obrazów z

Instagrama na Facebooku może zwiększyć zaangażowanie i rozwijać użytkowników w obu sieciach społecznościowych.

Nawet jeśli publikujesz niesamowite treści na Instagramie i masz wielu fanów na platformie, to jest to tylko jedna część twojej strategii promocji. Jeśli chcesz skutecznie promować swoją muzykę , zdobywać popularność, nowych fanów, musisz działać wielotorowo i rozwijać swój marketing i sprzedaż, ponieważ konkurencja na rynku muzycznym jest ogromna.

Od czasu do czasu, będziesz otrzymywał od nas wartościowe podpowiedzi z zakresu skutecznych strategii w marketingu muzycznym i mamy nadzieję, że zrobisz z nich doskonały użytek. Pamiętaj, że sukces nie jest najczęściej dziełem przypadku a wypadkową wielu konsekwentnych i przemyślanych kroków.

Jeśli nie jesteś jeszcze naszym subskrybentem i nie otrzymujesz darmowego newslettera z DEMO naszych kompletnych piosenek disco polo & dance na sprzedaż, oraz ciekawych porad z zakresu marketingu muzycznego i branży muzycznej koniecznie zapisz się na newsletter i otrzymuj wartościowe treści na swojego emaila.

LINK DO SUBSKRYBCJI – https://www.subscribepage.com/ fabrykaprzebojow

Z muzycznymi pozdrowieniami

Łukasz & Marcin
Fabryka Przebojów Sp. z o.o.
tel. 660 997 450 | email: biuro@fabrykaprzebojow.pl